Tamo gdje javni prijevoz ne funkcionira, osigurat ću subvencionirani mikroprijevoz!

http://www.jaska.hr/images/content/v_28684.jpg

31.03.2021. Mihael Zmajlović predstavio je konkretne i nužne promjene u javnom prijevozu, koje planira realizirati kada postane župan Zagrebačke županije

U 2021. godini i dalje svjedočimo velikom problemu odsječenosti mnogih dijelova Zagrebačke županije, a posebice ruralnih krajeva. U čak 6 gradova i 24 općine Zagrebačke županije nije riješeno pitanje javnog prijevoza. Priča da županija ne utječe na cijenu javnog prijevoza samo je jedna od izlika, kao i priča da su subvencije iznimno visoke i da se ne mogu svuda osigurati autobusne linije.
„Javni prijevoz je ključan za povezanost stanovništva i za njegovu mobilnost. Svaki čovjek koji ima dijete ili starije roditelje zna kako je to biti cjelodnevni taksist. Da biste dijete iz grada, a kamoli iz nekog sela, odveli na izvanškolsku aktivnost potrebno je uložiti puno planiranja, novca i logistike. Na takav je način javni prijevoz funkcionirao u 20.st. – no, mi se nalazimo u 21.!“, ističe Zmajlović.

http://www.jaska.hr/images/content/v_28685.jpg

Drugačiji pristup javnom prijevozu prijeko je potreban. Zato se moraju omogućiti subvencionirani alternativni modeli javnog prijevoza, tamo gdje klasični model ne funkcionira. Naravno da postoje dionice na kojima nije isplativo prometovanje velikog autobusa, no postoje minibusevi, kombiji, automobili. Javni gradski prijevoz na poziv, popularno zvani „taksi“, pristupačan je model javnog prijevoza za kojeg bi Županijakakvutrebam osigurala da on bude jeftin i dostupan svima. Poanta ovakvog modela je održivi lokalni mikroprijevoz koji funkcionira za sve dionike – i za lokalne prijevoznike, a najviše za stanovnike.
Osim povezanosti županijskih gradova, prigradskih i ruralnih naselja, dodatni problem je i neujednačenost cijena prijevoza i činjenice da su cijene previsoke.

http://www.jaska.hr/images/content/v_28686.jpg

„Autobusne linije nisu jedino moguće rješenje i zato ću kao budući župan inzistirati na novom modelu javnog prijevoza. Tamo gdje zbog broja korisnika autobus nije isplativ, prometovati može kombi ili automobil po cijenama koje uistinu odgovaraju javnom prijevozu.“, objasnio je Zmajlović. Javni prijevoz jedan je od gorućih problema Zagrebačke županije. Aktualni župan Kožić obećavao je godinama integrirani prijevoz, koji do danas nije zaživio, a u 10 godina obećanja potrošeno je 10 milijuna kuna za razno razne prometne studije. Ako građani pune proračun svojim novcem, onda bi im Županija to morala vratiti kroz povećanje njihove kvalitete života. Dosta je bilo zastarjelog i neodgovornog pristupa organizaciji i pružanju usluge javnog prijevoza. Vrijeme je za povezanost i promet kakvu trebaju svi stanovnici Zagrebačke županije!

SDP ZŽ