Mihael Zmajlović, saborski zastupnik i kandidat za župana Zagrebačke županije predstavio je danas u Dugom Selu dio svojeg programa kojim se rješavaju svakodnevni problemi u prometu između Zagrebačke županije i Grada Zagreba
Zmajlović je danas predstavio i kandidata za zamjenika župana Krunoslava Sohoru dipl. ing.sig., stručnjaka za sigurnost i komunalne sustave s dugogodišnjim iskustvom u upravljanju lokalnim infrastrukturnim projektima.
Više od 90.000 građana svakodnevno putuje iz Zagrebačke županije u Zagreb – na posao, u školu, liječniku. Umjesto prometne povezanosti na tom ih putu dočekuju presjedanja, dvije ili tri karte i previsoki troškovi putovanja odnosno preduga čekanja u kolonama na cesti u osobnom automobilu. Potreban nam je sustav u kojem se iz Dugog Sela, Ivanić Grada, Sv. Ivana Zeline, Vrbovca te pripadajućih općina ovim gradovima, u Zagreb dolazi s jednom kartom – jednostavno, brzo i pristupačno.
Danas se osvrćemo na jednu od najvećih propuštenih prilika u prometnoj politici naše Županije. Projekt Integriranog prijevoza odnosno uvođenje jedinstvene karte za vlak, autobus i tramvaj pokrenut je još 2008. godine kada je Zagrebačka županija izradila prvu studiju, a tvrtka Integrirani promet zagrebačkog područja osnovana je 2012. i do danas nema mjerljivih rezultata. Plan je bio imati bolji i kvalitetniji prijevoz, jedinstvenu kartu i usklađene vozne redove do kraja 2018.
“Prošlo je od tih početaka 17 godina. To je pola radnog vijeka prosječnog građanina. No i dalje, jedni plaćaju više karata za jedan pravac, a drugi još dulje vremena stoje u kolonama. U međuvremenu je izgrađen Pelješki most, ali jedinstvena karta za tramvaj, vlak i autobus kao i jedinstveni tarifni model još uvijek ne postoje – to dovoljno govori o dosadašnjim prioritetima Zagrebačke županije“, naglasio je Zmajlović te dodao da „građani Zagrebačke županije zaslužuju jedan prometni sustav s Gradom Zagrebom – jednostavan, učinkovit i pravedan, to je pitanje kvalitete života.”
“Ovaj problem moguće je kvalitetno riješiti samo kroz otvorenu i ozbiljnu suradnju s Gradom Zagrebom. Zagrebačka županija i Zagreb čine jednu funkcionalnu cjelinu – vrijeme je da tako počnu funkcionirati i naši prometni sustavi.” – rekao je Zmajlović, koji je predstavljajući Krunoslava Sohoru kao kandidata za svojeg zamjenika istaknuo da je siguran da će Krunoslav Sohora svojim iskustvom i znanjem dati značajan doprinos rješavanju ovih izazova.
„Dolazim iz Vrbovca, iz istočnog dijela županije koji već godinama svjedoči sustavnoj prometnoj nepravdi. Karte su skupe, veze lošije, a građani zanemareni. Loša situacija je i u drugim gradovima na istoku Županije. U Sv. Ivanu Zelini veza sa Zagrebom je isključivo autobus koji plaćaju oko 150 eura mjesečno, a u Ivanić Gradu i Križu moraju plaćati i cestarinu.” istaknuo je Krunoslav Sohora, kandidat za zamjenika župana.
„Ljudi na putu do posla provode sate – bilo u javnom prijevozu, bilo u svojim automobilima. Umjesto da doručkuju sa svojom djecom, stoje u koloni. Umjesto da nakon posla prošeću ili se bave hobijima, gube vrijeme na presjedanja, čekanja i gužve. To nije život kakav zaslužujemo.” – zaključio je Sohora.
Zmajlović je najavio i konkretne korake za uspostavu modernog, pravednog i održivog prijevoza po mjeri čovjeka ali i okoliša, a s ciljem poboljšanja kvalitete života – jedinstvena karta za sve vrste javnog prijevoza, “Park & Ride” sustav – parkirališta na ulazima u Zagreb, usklađeni vozni redovi svih prijevoznika, digitalna aplikacija za praćenje i kupnju karata te pametna kartica, subvencije prijevoza za ranjive skupine građana, ulaganja u biciklističku i drugu prometnu infrastrukturu, a sve u partnerstvu sa Gradom Zagrebom.
Kandidati su poručili da je Dugo Selo simbolično izabrano kao mjesto predstavljanja jer je primjer Grada gdje je relativno brzo moguće Integrirani prijevoz osloniti na gradsko – prigradsku željeznicu, kombinirati autobusne linije s vlakovima, gdje će se za putnike okolnih općina u Dugom Selu izgraditi „Park & Ride“ sustav, s ciljem smanjenja odlaska osobnim automobilom do Zagreba. Model je to za cijeli istočni dio Županije. U Dugom Selu nužna je i izgradnja obilaznice. Bez obilaznice, Dugo Selo ne može dugoročno funkcionirati ni kao prometno čvorište ni kao kvalitetan grad za život. To će biti zajednički prioritet lokalne i županijske vlasti.
„Zagrebačka županija nije periferija – ona je u srcu Hrvatske zajedno sa Zagrebom. Vrijeme je da promet i prijevoz prati stvarni život ljudi. Vrijeme je za povezivanje. Vrijeme za novog župana.“ – zaključio je Zmajlović.
SDPZŽ