Iz dramskog teksta predstave Tko je ukrao malu balerinu nastat će roman

Ne postoji korisna uputa za razgovor s pjesnicima, stajalo je u jednom razgovoru s Milanom Fošnerom, no uputa zapravo i nije potrebna jer Milanov tok misli itekako usmjerava razgovor

Milan Fošner autor je teksta za novu predstavu Gradskog kazališta Jastrebarsko “Tko je ukrao malu balerinu”, a zagrebački pjesnik, prozni i dramski pisac ujedno je i voditelj najstarijeg, u kontinuitetu aktivnog pub “Kviza znanja i neznanja”, pokrenutog 2008. godine.
Tko je ukrao malu balerinu najbolje zna upravo Milan, no da biste to saznali morat ćete pogledati predstavu, a u ovom razgovoru pobliže saznajte kako je sve nastajalo.
Jeste li priču već ranije imali u svojoj glavi ili je ona nastala upravo za ovu predstavu?
-Ovaj je tekst zapravo nastao „po narudžbi“ Gradskog kazališta Jastrebarsko koje je htjelo komediju, no nakon što sam s redateljem predstave Marijem Kovačem upoznao glumce, počeo sam pisati krimić koji će ljudima biti smiješan. Čak je i meni bilo smiješno, pa sam siguran da će biti i publici. Znao sam da to ne smije biti zatvorena art priča, nego zabavna predstava na koju će doći cijela Jaska. Sam naziv predstave odredio sam na sredini scenarija, no publika će sama morati saznati tko ili što je mala balerina.
Nekoliko puta u razgovoru spomenuli ste suradnju s Marijem Kovačem. Daje li to dodatan potpis ovoj predstavi?
-Glavna namjera kod pisanja teksta bila je da publika izađe van iz dvorane i kaže: „Wow, ovo je baš bilo dobro!“. Siguran sam da smo u tome i uspjeli. Na Marijev sam poziv i napisao svoj prvi dramski tekst, nakon što me zvao i najavio kako radi Woodyja Allena kojeg obožavam. Pitao sam tko piše tekst, a on je rekao: ti! Nakon toga radili smo na još nekoliko projekata, a mislim da će ovaj tek biti sjajan. Za ovaj dramski tekst sam toliko siguran da je dobar da ga imam namjeru proširiti u roman.
Iz nekih drugih razgovora s Vama, saznajemo kako je glavni lik Vaših tekstova često luzer. Je li Ivica Vinković luzer?
-Ivica Vinković je potpuno običan, svakodnevni čovjek. Luzer je utoliko što je kao policajac suspendiran u arhivu, umjesto da radi na pravim policijskim zadacima. I brak mu je dosadan i svakodnevan.
Kad smo kod braka, gledatelji rado prate i ljubavne zavrzlame. Ima li ih u ovoj predstavi?
-Ima nekoliko ljubavnih situacija, ali nisam imao potrebu razrađivati ih. To ne nosi predstavu. Važniji su zapravo odnosi za koje nitko ne zna, a koji će isplivati na površinu. Ti odnosi iz prošlosti pokazat će se bitnima.
Čitajući neki tekst, u svojoj glavi zamišljamo kako ti likovi izgledaju. Kakav je osjećaj vidjeti „svoje“ likove na pozornici?
-Zapravo je tekst nastajao prema glumcima koje sam ranije upoznao. Igrao sam ovu predstavu u svojoj glavi noćima, zajedno s glumcima i prošao sve scene. Ekipa je sjajna, jako pouzdana i već od samog početka gledatelji će proći kroz niz iznenađenja.
Za kraj, zašto da pogledamo predstavu Tko je ukrao malu balerinu?
-Hoću da se nakon ove predstave danima ima o čemu pričati po Jaski. Uvjeren sam da će 90% gledatelja otići zadovoljno s predstave. Onih 10% nikad s ničim nisu zadovoljni. I sam plakat je izvrstan, jer je sjajna varka, što je dodatni faktor iznenađenja. Ja se toliko radujem da bih htio da je premijera već večeras!

GKJ