Već preko četrdeset godina Jaskanac Mladen Ringel neumorno radi makete povijesnih hrvatskih lađa i brodova, i u tome mu nema premca
Brodovi su od davnine imali velik značaj za sve civilizacije svijeta, pa tako i u pomorskoj zemlji kao što je Hrvatska. Iako kontinentalac, Mladen Ringel, oduvijek je volio brodove, a želja mu je bila da služi vojsku u mornarici. Ta mu se želja i ostvarila pa nije čudno što je i prvu maketu broda napravio baš u vojsci, a ozbiljnije se ovim poslom počeo baviti nešto kasnije. Prijelomni trenutak u svemu bio je posjet Gerharda Ledića, poznatog hrvatskog novinara i kolekcionara koji mu je doveo u kuću neke strance zainteresirane za kupnju Mladenovih brodova. Kad je Gerhard vidio Mladenove brodove rekao mu je da ovaj talent koji mu je Bog dao ne smije zanemariti. Tada si je za prodane brodove kupio auto.
To su bila dobra vremena, rekao nam je Mladen, kojega smo posjetili u njegovoj radionici gdje svakodnevno provodi penzionerske dane. Jedno vrijeme i profesionalno se bavio brodomaketarstvom, i to u Austriji, ali došao je rat u Hrvatskoj, vratio se braniti svoju domovinu, poslije se zaposlio u Drvoproizvodu gdje je radio do mirovine. Mladen je po struci šumar pa mu struktura i čvrstoća drva nije nepoznanica, što je u ovom poslu od velike važnosti.
-Izrada svake makete broda zahtjeva puno strpljivog i prezirnog rada. Od materijala koristim nekoliko vrsta drveta uglavnom mekana drva kao što su ariš, kruška, lipa, trešnja, zatim ljepilo, špagu, platno za jedra. Za svaku maketu broda potrebno mi je 3 do 4 mjeseca svakodnevnog rada od 4 do 6 sati. Ovaj me posao neizmjerno ispunjava i opušta. Uz njega zaboravim na vrijeme i sve oko sebe. Jedini uvjeti koji su mi potrebni da bih to dobro napravio su svjetlo, mir i tišina, otkriva nam tajnu izrade svojih ljepotana jaskanski modelar Mladen Ringel, pokazujući nam najsitnije detalje, stupiće ograde, konope, stepenice, jedra i druge sitnice koje je godinama strpljivo i precizno ugrađivao u makete svojih brodova proučavajući originalne nacrte, skice i upute kako bi maketa nalikovala originalu. Uz to, maketu treba i obojiti, a koristim onakve boje kakve su bile uobičajene za određeni brod tako da maketa doista izgleda isto kao i veliki original, rekao nam je Mladen.
Najveći brod koji je napravio bio je dugačak čak dva i pol metra, a odvezao ga je u dijelovima u Englesku. Ima dosta i onih kupaca koji traže što manje brodove, pa Mladen napravi brod željenih dimenzija. Imao je i nekoliko izložaba. U Jaski je izlagao u Gradskom muzeju krajem devedesetih godina prošlog stoljeća.
-Moje brodove možete naći na gotovo svim kontinentima, osim u Kini i Rusiji, kaže nam u šali Mladen.
Dolazi mu doma mnogo poznatih ljudi koji se žele uvjeriti u ono što Mladen radi, a njegova dnevna soba liči na muzej povijesnih hrvatskih brodova. Bilo bi lijepo da opet u Gradskom muzeju Jaskanci mogu vidjeti ova umjetnička djela svojeg sugrađanina, pa za kraj predlažemo vodstvu muzeja da organizira još jednu izložbu brodova Mladena Ringela.
Ivica Krčelić